Marknadsföring och aktiviteter

Golvkedjans marknadsföring och aktiviteter

Paneldebatter i Almedalen. Hållbarhetsutbildningar med Örebro Universitet. Fabriksbesök med leverantörer. Återvinningstävlingar. Rekryteringsfilmer. Golvkedjenapp och Golvkedjejakter. Och helt vanliga inbjudningar, annonser, trycksaker, nyhetsbrev och internetkampanjer. Golvkedjan hanterar ett sällsynt bred palett av marknadsaktiviteter!

Prenumerera på proffsinfo

Proffsinfo är nyhetsbrevet från Golvkedjeföretagen med våra avtalsleverantörer och deras senaste produktnyheter. Vill du också få Proffsinfo i din e-postlåda? Kontakta oss! Klicka på knappen nedan så läggs du till på vår adresslista.

Golvkedjans montörsutbildningar

Varje år genomför vi åtskilliga utbildningar tillsammans med våra materialleverantörer som syftar till att göra Golvkedjans redan duktiga golvläggare och plattsättare ännu proffsigare. Det innebär teori, praktiska moment och tillfällen till att disktuera olika arbetssätt, mycket uppskattat bland Golvkedjans montörer. Här intill en bild från Tarketts teknikcenter i Ronneby där vi genomförde en Supermontörssutbildning.
Image
Golvkedjan hos Tarkett i Ronneby på utbildning

Golvkedjan ger tillbaka

Sedan 2017 driver Golvkedjan ett välgörenhetsprogram kallat Golvkedjan ger tillbaka. I samarbeta med utvalda materialleverantörer bjuder vi på material och installation till behjärtansvärda ändamål lokalt. Det kan vara en hembygdsgård, ett klubbhus till en idrottsklubb eller en föräldrakooperativ skola som behöver nya golv.
Image
Golvkedjan ger tillbaka

Hemnet och Golvkedjan

På bostadsmarknaden är det Hemnet som samlar flest antal besökare och har det största utbudet av bostads­annonser på ett och samma ställe. Hemnet har ett genomsnittligt besöksantal på 51,1 miljoner per månad och är därför en utmärkt partner för Golvkedjan, medlemsföretagen och Golvkedjans materialleverantörer. Vi presenterar det lokala Golvkedjeföretaget tillsammans med leverantörens varumärke på orten där de samverkar.

 

Image
Hemnet

Medlemsföretagens egna broschyr

Årligen producerar Golvkedjan en broschyr där de olika materialen och materialtillverkarna som medlemsföretagen arbetar med presenteras. Varje medlemsföretag har sin egen unika produktion, både i tryckt och digitalt format. Broschyren fungerar som ett litet uppslagsverk för exempelvis kunder och andra intressenter.
Image

Våra digitala nyhetsbrev, Proffsinfo

Februari 2024

Nyheter från Golvkedjans avtalsleverantörer - Tarkett, Schönox och Duri.

December 2023

Nyheter från Golvkedjans avtalsleverantörer - Tarkett, Interface, Weber och Tecca.

November 2023

Nyheter från Golvkedjans avtalsleverantörer - Schönox, Forbo Flooring och Ardex.

Oktober 2023

Nyheter från Golvkedjans avtalsleverantörer - Konradssons Kakel, Lip, Interface och Tecca.

Vill du veta mer?

Kontakta Golvkedjans marknadsavdelning. Mia Lilja och Christoffer Eriksson har jobbat ihop på Golvkedjans marknadsavdelning sedan 2014. De driver Golvkedjans och medlemsföretagens in-house-byrå och genomför marknadsaktiviteter med samtliga 28 avtalsleverantörer.

Mia Lilja

Marknadschef

Christoffer Eriksson

Digital Specialist
Image
Mia Lilja och Christoffer Eriksson