Marknadsföring och aktiviteter
Golvkedjans marknadsföring och aktiviteter
Paneldebatter i Almedalen. Hållbarhetsutbildningar med Örebro Universitet. Fabriksbesök med leverantörer. Återvinningstävlingar. Rekryteringsfilmer. Golvkedjenapp och Golvkedjejakter. Och helt vanliga inbjudningar, annonser, trycksaker, nyhetsbrev och internetkampanjer. Golvkedjan hanterar ett sällsynt bred palett av marknadsaktiviteter!
Prenumerera på proffsinfo
Proffsinfo är nyhetsbrevet från Golvkedjeföretagen med våra avtalsleverantörer och deras senaste produktnyheter. Vill du också få Proffsinfo i din e-postlåda? Kontakta oss! Klicka på knappen nedan så läggs du till på vår adresslista.
Golvkedjans montörsutbildningar
Varje år genomför vi åtskilliga utbildningar tillsammans med våra materialleverantörer som syftar till att göra Golvkedjans redan duktiga golvläggare och plattsättare ännu proffsigare. Det innebär teori, praktiska moment och tillfällen till att disktuera olika arbetssätt, mycket uppskattat bland Golvkedjans montörer. Här intill en bild från Tarketts teknikcenter i Ronneby där vi genomförde en Supermontörssutbildning.
Image
Golvkedjan ger tillbaka
Sedan 2017 driver Golvkedjan ett välgörenhetsprogram kallat Golvkedjan ger tillbaka. I samarbeta med utvalda materialleverantörer bjuder vi på material och installation till behjärtansvärda ändamål lokalt. Det kan vara en hembygdsgård, ett klubbhus till en idrottsklubb eller en föräldrakooperativ skola som behöver nya golv.
Image
Hemnet och Golvkedjan
På bostadsmarknaden är det Hemnet som samlar flest antal besökare och har det största utbudet av bostadsannonser på ett och samma ställe. Hemnet har ett genomsnittligt besöksantal på 51,1 miljoner per månad och är därför en utmärkt partner för Golvkedjan, medlemsföretagen och Golvkedjans materialleverantörer. Vi presenterar det lokala Golvkedjeföretaget tillsammans med leverantörens varumärke på orten där de samverkar.
Image
Medlemsföretagens egna broschyr
Årligen producerar Golvkedjan en broschyr där de olika materialen och materialtillverkarna som medlemsföretagen arbetar med presenteras. Varje medlemsföretag har sin egen unika produktion, både i tryckt och digitalt format. Broschyren fungerar som ett litet uppslagsverk för exempelvis kunder och andra intressenter.
Image
Våra digitala nyhetsbrev, Proffsinfo
September 2024
Nyheter från Golvkedjans avtalsleverantörer - Tarkett. Bolon, Duri och Casco
Augusti 2024
Nyheter från Golvkedjans avtalsleverantörer - Bjelin, Bona, Altro och Ege.
Maj 2024
Nyheter från Golvkedjans avtalsleverantörer - Tarkett, Bolon, Duri och Ege.
Vill du veta mer?
Kontakta Golvkedjans marknadsavdelning.
Mia Lilja och Christoffer Eriksson har jobbat ihop på Golvkedjans marknadsavdelning sedan 2014. De driver Golvkedjans och medlemsföretagens in-house-byrå och genomför marknadsaktiviteter med samtliga 28 avtalsleverantörer.
Image